Home » Bachova kvetova terapia » 6 jednoduchých tipov ako môžete zlepšiť svoju emocionálnu pohodu v roku 2020.

6 jednoduchých tipov ako môžete zlepšiť svoju emocionálnu pohodu v roku 2020.

Rok 2020 sa očakáva z viacerých hľadísk ako náročný rok a predpovedá rok plný zmien, výziev a ukončovaní starých záležitostí.

Nový rok 2020 vám môže do života vniesť radosť, nadšenie a chuť do života, nové nápady, sny, túžby a chuť zmeniť svoj život k lepšiemu, ale aj neurčité stanoviská, váhavosť a pochybnosti. Môžete pocítiť brzdu v činnostiach kde nie ste „doma“, alebo v činnostiach, ktoré potrebujú trochu viac zorganizovať. Budete schopní vybehnúť zo zastaraných vzorcov správania a vysporiadať sa s tým, čo sa nestihlo v minulosti. Je potrebné zvládnuť svoje emócie i energie planét, ktoré celý rok nabádajú k trpezlivosti a nutnosti premeniť váš vnútorný emocionálny rozruch na väčší pokoj.

Dobrý spôsob, ako môžete zvládnuť nový rok 2020, je zamerať sa na svoju emocionálnu pohodu.

Čo prináša rok 2020.

Podľa astrologického vplyvu prechádza tento rok planéta Jupiter / planéta rozmachu a expanzie / znamením Kozoroha, čo môže u človeka, ktorý má vysoké ciele, vysokú motiváciu a vysoké nároky na seba, ešte viac podporiť jeho snaženie o zvýšený výkon, sebarealizáciu a zodpovednosť, až to môže viesť k syndrómu vyhorenia. Ale aj u každého jedného človeka, nech už pracuje alebo sa realizuje kdekoľvek, pod týmto vplyvom dochádza k väčšiemu vnútornému pnutiu a snaženiu sa niečo so svojim životom urobiť, snaha o čo najviac viditeľných výsledkov a uplatnenia sa, či snaha niečo dokázať. Ostatné pomalé planéty mu v tom však nepomáhajú. Planéta Saturn / planéta času, organizácie a poriadku /a Pluto / planéta moci, ovplyvňovania a premeny/ sú už dlhšiu dobu tiež v znamení Kozoroha, čo môže spôsobovať prekážky a spomaľovanie. Tieto konštalácie môžu vyvolávať určité vnútorné napätia u každého človeka, preto je dôležité práve v tomto roku dbať o svoju emocionálnu pohodu a svoje duševné zdravie. Podmienkou duševného zdravia je vnútorne harmonická osobnosť žijúca v harmonických vzťahoch, pripravená riešiť životné problémy, ktorá má primerané životné ambície, zdravé sebavedomie a je asertívna.

Pri dlhodobom preťažení a práce v strese, či nadmernému snaženiu sa,  môže nakoniec dôjsť k  zhoršovaniu pracovnej výkonnosti a môže aj prispievať k zdravotným problémom. Môže dôjsť  k únave, nespavosti, nevoľnosti, bolesti hlavy, chrbta, objaviť sa vysoký krvný tlak, infarkt, zažívacie ťažkosti, náchylnosť k infekčným chorobám a celkové oslabenie imunitného systému. Preto je dôležité nastoliť a udržiavať svoju životnú cestu v harmónii bez zbytočných hektických preťažení a emočných vypätí, teda žiť svoj život v emocionálnej pohode.

„Emócia je tá vec, ktorá vás unáša.“

C.G. Jung

Čo je to emocionálna pohoda?

Emocionálne zdravie je úzko spojené s duševným a fyzickým zdravím.

Emocionálne zdravie je rovnováha medzi pozitívnymi a negatívnymi emóciami. Emocionálne zdravie nie je o neprecítení emócií alebo potlačení negatívnych pocitov vo vašich životoch. Je vhodné cítiť hnev, úzkosť, smútok a strach v situáciach, ktoré si to vyžiadajú.  Tieto emócie sú súčasťou povahy a bytia človeka a poskytujú neoceniteľný pohľad na to, čo chcete a čo potrebujete a čo naopak nie. Dôležité je, aby vás tieto emócie „neprevalcovali“, aby ste vy ovládali tieto emócie a nie ony vás. A to je rozhodujúci moment, v ktorom prichádza emocionálne zdravie.

Je to o riadení vašich emócií a prijímaní vlastných rozhodnutí o tom, ako tieto emócie ovplyvňujú vaše správanie a vaše životy.

Prijmite všetky svoje emócie. Dovoľte si cítiť celú škálu svojich emócií – od radosti cez smútok až po hlboké sklamanie. Emocionálnu pohodu dosiahnete ako zdravý a vyvážený pomer svojich emócií, vrátane účinného zvládania úzkosti, smútku a hnevu do tej miery, aby neovplyvnili vašu schopnosť zapojiť sa do života.

6 jednoduchých tipov ako môžete zlepšiť svoju emocionálnu pohodu.

Vylepšenie emocionálnej pohody nemusí znamenať veľké gestá a rozsiahle zmeny. Môže zahŕňať aj malé zmeny vo vašom každodennom živote. Niektoré tipy ako si pomôcť v tomto náročnom roku, ako nastoliť a udržať emocionálnu pohodu vo vašom živote, vám tu teraz predstavím.

1. Zmeňte svoje automatické myslenie. Myslite viac pozitívne.

„Nič nie je dobré alebo zlé. To z toho robí až naše premýšľanie. “  W. Shakespeare

Keď vás prepadnú pochybnosti o sebe, alebo si nebudete dostatočne veriť, či dokážete danú situáciu zvládnuť, uvedomte si nasledovné.

Prvá myšlienka, ktorá sa objaví vo vašej mysli, pri nejakom prežívaní životnej situácie, je podmienená vašou biológiou, genetikou, temperamentom a skúsenosťami a často môže byť negatívna, zaužívaná a zbytočná. Tieto automatické myšlienky môžu byť čokoľvek, napríklad:

  • „Táto moja práca je katastrofa.“
  • „To nezvládnem.“
  • „Všetko spackám!“
  • „Je to nad moje sily.“

Ak chcete zmeniť toto škodlivé myslenie, musíte zmeniť svoj postoj. Prvým krokom je uvedomenie si tohto vášho obvyklého spôsobu myslenia a následne zvládnutie “ rozhovoru“ s týmito svojimi negatívnymi názormi. Je to skutočne tak? Urobte si „odstup“ od svojich prvých myšlienok a pozrite sa na ne ako iný pozorovateľ. Vytvorte si v mysli reálnejšie presvedčenia a postoje, aby ste sa nakoniec aktivizovali k lepšej pripravenosti situáciu zvládnuť.

Náš Tip:

Ak si neviete rady so svojimi negatívnymi emóciami a neviete ich dostať pod kontrolu, odporúčame vám na pomoc Bachove kvetové esencie. Bachove kvetové esencie sa používajú vnútorne a dodajú do vašej mysle vyššie vibrácie, ktoré vám pomôžu vaše negatívne stavy prepoľovať do stavu pozitívneho. Sú to také katalyzátory, ktoré vibrácie negatívnych emócii / tie sú nižšej vibrácie / dostanú do pozitívnej emócie / vyššej vibrácie /. Tým vám pomôžu pozrieť sa na vás i na vašu situáciu z tej pozitívnejšej strany a dodajú vám podporu na jej optimistické riešenie. Sú čisto prírodné a nezasahujú do psychiky. Môže ich používať každý, nemajú vedľajšie účinky a sú nenávykové.

Napríklad:

  • Esencia ELM vám pomôže ak sa obávate či situáciu dostatočne zvládnete, alebo sa cítite preťažení úlohami a vlastnou zodpovednosťou.
  • Esencia MIMULUS vám pomôže prekonať strach z akýchkoľvek situácií, či už v práci alebo osobnom živote.
  • Esencia OAK vám pomôže pri prehnanej zodpovednosti či prílišnej výdrže až do vyčerpania, alebo silnému zmyslu pre povinnosť pomáhať iným.
  • Esencia LARCH vám pomôže pri nedostatku sebavedomia, pri neistote vo svoje schopnosti, pochybnosti o sebe, a pri negatívnom očakávaní.

Viac o Bachovych kvetových esenciách sa môžete dočítať  v našich článkoch v tomto blogu a zakúpiť si ich môžete v našom eshope tu:

2. Identifikujte svoje hodnoty. Prijmite seba samého.

„Sebapoznanie je začiatkom všetkej múdrosti. I. Kant

Aby ste bez problémov a v duševnej pohode zvládli celý tento rok, je potrebné poznať svoje vlastné hodnoty. Nájsť  svoje pozitívne stránky, ktoré môžete ďalej rozvíjať. Každý človek má silné stránky, klady, schopnosti či zručnosti. Základom je pozitívny prístup k sebe, k ostatným ľuďom, k vykonávanej činnosti a k ​​bezprostrednému sociálnemu okoliu. Čiže, naučiť sa vnímať a hodnotiť seba, svoje okolie a skutočnosti z hľadiska ich kladov a pracovať na seba-rozvoji. Vaše hodnoty vám poskytujú akúsi „cestovnú mapu“, po ktorej budete vo vašom živote kráčať. Ak nežijete svoje hodnoty, je pravdepodobné, že sa nebudete cítiť naplnení a spokojní. V tomto roku to môžete prežívať intenzívnejšie. Skúste si položiť otázky:

  • „Čo vlastne od života chcem?“
  • „Aké vlastnosti sú pre mňa významné?“
  • „Ako chcem byť vo vzťahu s ostatnými?“
  • „Ako ma vnímajú druhí?“

Prvým krokom je prijatie seba samého. Sami sebe sme najdôležitejším človekom, nejde o egocentrizmus, ale podmienku spokojného života. Mať sa rád je základom nadväzovanie vzťahov s ostatnými ľuďmi, od vzťahu k sebe sa odvíjajú vzťahy s ostatnými. Kto sa nemá rád, spotrebováva veľa energie na porovnaní sa s ostatnými ľuďmi, je vo vnútornom konflikte so skutočným a ideálnym obrazom seba samého. Mať rád sám seba taký aký som, ale neznamená so všetkým čo je vo mne súhlasiť. Sú veci, ktoré môžeme na sebe rozvíjať a ktoré naopak meniť. Zdravé sebavedomie je potrebné udržiavať v čistote a sebareflexii.

Náš Tip:

Ak si nie ste istí či idete tou správnou cestou, alebo tým správnym smerom, alebo máte pocit, že stojíte na križovatke svojho života, či dokonca na konci nejakého úseku života a neviete sa pohnúť ďalej, môže vám pomôcť krásny prírodný systém Aura-Soma. Aj keď to na prvý pohľad nemusí tak vyzerať, že v takej malej farebnej fľaške sa môže ukazovať vaše smerovanie, verte tomu, že áno. Moja vyše 25 rokov dlhá prax už toho videla a zažila veľa. Veľa príbehov, poznaní a smerovaní. Skúste a uvidíte.

Môžete si urobiť výber aj samy, alebo sa zveriť do rúk konzultanta. Pre tých, ktorí nemajú možnosť konzultácie osobne, som vytvorila ebook,  Vaša konzultácia Aura-Soma – Krok za krokom k vlastnému odhaleniu , kde máte postupne uvedené ako máte postupovať a ako si môžete pomôcť pri spoznávaní samého seba. Ako riešiť ľahšie svoju súčasnú situáciu a spoznať jej hlavné príčiny i ako z toho von. Ako podporiť svoj osobný rozvoj i ktorou cestou by ste sa mali vydať. Zakúpiť si ho môžete tu.

Viac informácií o systéme Aura-Soma si môžete prečítať v našich článkoch tu v blogu.

Jednotlivé flakóny si môžete zakúpiť v našom eshope tu.

3. Prijmite všetky emócie. Slobodne sa vyjadrite.

„Emócia je tá vec, ktorá vás unáša.“ C.G. Jung

Náročnosť tohto roku na psychiku je v tom, že na jednej strane vás to vnútorne “ núti“ k činnosti a na druhej strane zase naopak „brzdí“. To môže spôsobovať rôzne výkyvy nálad a môžete rôzne preciťovať emócie. Akoby ste pridávali a zároveň uberali plyn. Nemusí to byť v jednom okamihu, ale ak sa rozbehnete, môžete po čase pocítiť stopku. Emócie sa teda môžu striedať rôznorodo. Pozitívne i negatívne. Dajte si povolenie cítiť celú škálu svojich emócií – od radosti cez hnev, smútok až po hlboké sklamanie.  Preskúmajte, čo sa vám vaše emócie snažia povedať.  Aké posolstvo sa vám snažia emócie poslať.

Slobodné vyjadrovanie emócií je jednou zo zásadných problémov pri komunikácii. Mnohí  svoje emócie potláčajú. Dôvodov môže byť niekoľko. Potláčanie pocitov od detstva, vplyv výchovy – napr. rodičia príliš emócie nedávali najavo, vrodené vlastnosti temperamentu, obava z odhalenia vlastnej zraniteľnosti, slabín, vytváranie obrán proti sklamaniu a podobne. Vyjadríte svoje emócie slobodne. Ak ich potlačíte, uložíte si ich niekde tam dovnútra do vašej tajnej skrinky a tam budú schované čakať na svoju príležitosť, kedy sa to bude môcť prejaviť. Primerané vyjadrovanie emócií má dnes už preukázaný vplyv na imunitný systém, na vznik, priebeh a liečbu chorôb. Existuje dnes už dokázaný vzťah medzi emocionálnymi prejavmi a vznikom choroby.

Náš Tip:

Ak vás budú v tomto roku prenasledovať negatívne emócie ako sú zlosť, agresivita, strach, zlá nálada, netolerancia, manipulácia a podobne, pomôžu vám k emocionálnej rovnováhe už vyššie spomenuté Bachove kvetové esencie. Môžete ich používať preventívne, alebo priamo pri situácií, ktorá negatívnu situáciu vyvolala.

Veľmi vhodná je už pripravená krízová zmes Rescue Remedy, ktorú zostavil Dr. Edward Bach priamo na krízové stavy v emočnej rovine. Lieči okamžité následky náhlych kríz, naliehavých situácií, šokov, vhodná je ako prvá pomoc pri stresujúcich situáciách, ako sú skúška, tréma, strach, pohovor, úzkosť a podobne.

Dostanete ju zakúpiť v rôznych praktických prevedeniach. Ako kvapky, sprej, krém, alebo cukríky. Zakúpiť si ich môžete v našom eshope tu.

 4. Odpočinok a relaxácia.

„Umenie odpočinku je súčasťou umenia práce“ J. Steinbeck

V tomto náročnom roku je oddych a relaxácia nevyhnutnou potrebou pre každého pracujúceho človeka. Akú formu oddychu a relaxu si vyberiete závisí výlučne od vás. Iné bude potrebovať na oddych osoba, ktorá pracuje celý deň za počítačom a iné osoba, ktorá pracuje manuálne. Podľa toho si môžete zvoliť oddych aj aktívny alebo len čisto pasívny. Pre dosiahnutie emocionálnej pohody je oddych proste nevyhnutný.

Relaxácia je postup, ktorý umožňuje vedomou cestou ovplyvniť psychický i fyzický stav, navodzovať stav pokoja a pohody, zlepšovať odolnosť proti záťaži. Pri relaxácii dochádza k zníženiu mozgovej frekvencie z hladiny beta na nízkofrekvenčnú hladinu alfa. Človek je „spojená nádoba“, prepojený systém psychiky i tela – upokojenie tela vyvolá upokojenie psychiky. Počas oddychu a relaxu sa naša myseľ vyprázdni ako plná miska a je potom pripravená na ďalšiu činnosť. Relaxácia nemusí trvať dlho. Stačí aj krátka 5 min. prestávka, počas ktorej si uvoľníme preplnenú myseľ a môžeme pokračovať.

Náš Tip:

Vonné tyčinkyUrobte si chvíľku pre seba. Zavrite dvere, aby vás nik nevyrušoval, zapáľte si svoju obľúbenú vonnú tyčinku, alebo vykurovadlo a nechajte svoje myšlienky len tak voľne plynúť bez toho, aby ste ich zachytili a venovali sa im. Pustite si príjemnú hudbu a relaxujte.

Na uvoľnenie a relax si môžete vybrať zo širokej ponuky v našom eshope v oddelení voňavý svet. Nájdete tam rôzne vonné tyčinky, vykurovadlá, vonné oleje, sviečky a všetky doplnky, ktoré k tomu budete potrebovať. Nechajte sa inšpirovať. Našimi obľúbenými vôňami na relax sú Levanduľa, Palo Santo, Kadidlo, Vanilka, Santal a Céder.

Dostanete ich zakúpiť v našom eshope tu.

5. Urobte niečo hravé. Urobte si radosť.

„Nehovor, že nemôžeš, keď nechceš“ J. Werich

Veľmi dobrou formou ako sa naladiť na pozitívnu energiu tohto náročného roku je robiť si každodenné hravé maličkosti a drobné radosti či už pre seba, alebo pre niekoho kto vám je blízky a jeho obdarovanie vás poteší. Takýmto spôsobom sa môžete ľahko a pomerne nenáročne udržiavať v pozitívnych vibráciách radosti a spokojnosti. Ak príde aj náročnejšia chvíľa z tejto optimistickej pozitívnej roviny ju ľahšie zvládnete.

Napríklad by ste mohli začať deň 5-minútovým tanečným rozohriatím tela i duše, na obed použiť omaľovánku alebo si po príchode z práce skopírovať nejaký obrázok, napríklad prázdnu mandalku a vyfarbiť ju. Večer si môžete napísať pár poznámok do denníka, alebo rodinnej kroniky, či si popozerať pekné fotografie z dovolenky. Aj pekný a inšpiratívny film vám prinesie oddych. Ak si nie ste istí, aké činnosti vyskúšať, aby vám to prinieslo potešenie, zamyslite sa nad tým, čo ste ako dieťa milovali.

Náš Tip:

Čo tak trochu kreativity. V našom eshope si môžete zakúpiť malú kreatívnu stavebnicu z kamennej mozaiky. Mosaikit je kreatívna sada, ktorá obsahuje všetko nevyhnutné k samostatnému vytvoreniu a zostaveniu nádhernej mozaiky. Originalitou sú ručne štiepané prírodné kamene umelcami a expertmi na kameň. Rozdielom je konečná úprava pomocou sadry, ktorá vyplní všetky priestory medzi jednotlivými kamienkami.

Súprava obsahuje: kamenné časti mozaiky, lepidlo, rámik, sádru, špagát, motúz, keramickú misku, špongiu.

Rôzne motívy si môže vybrať a zakúpiť v našom eshope tu.

Ďalšou možnosťou je urobiť si radosť malým darčekom. Výber máte u nás parádny. Môžu to byť strieborné šperky, polodrahokamy, prírodné kabelky, eko tašky či ruksaky, alebo len voňavá sviečka, či nalepovacia mandalka.  Stači len navštíviť náš eshop a vyberať.

6. Spánok. Vyspite sa do pohody.

„Proti trampotám života dal Boh človeku tri veci – nádej, spánok a smiech.“ I. Kant

Základnou požiadavkou pre spokojný a plne nasadený deň v  pozitívnom naladení je dostatok výdatného spánku. Zdravý spánok prináša telesný i duševný odpočinok a tým aj duševnú a emocionálnu pohodu. Potreba spánku je primárna biologická potreba, ktorá sa pohybuje v rozmedzí 4 – 10 hodín, priemerne spia ľudia 8 hodín denne. Aby sme si udržali emocionálnu pohodu je potrebné si zabezpečiť dostatočný čas na spánok.

Spánok je prirodzený psychosomatický stav, sprevádzaný poklesom a útlmom psychickej aj fyzickej aktivity, dochádza k oddeleniu aktivity mozgu od vonkajšej reality, prebiehajú v ňom rôzne druhy mentálnych aktivít, predovšetkým snívanie. Nejde o plynulý stav, ale rôzne štádiá. Základná porucha spánku je insomnia (nespavosť), ktorá je ale veľmi subjektívna a nie vždy je potrebné siahať po tabletkách. Ľahký či nepokojný spánok môže byť totiž pociťovaný ako bdenie, navyše spánková potreba sa v priebehu života mení.

Náš Tip:

Ak máte pocit, že sa dobre nevyspíte a ráno vstávate nevyspatí, alebo máte ľahký spánok, ktorý vám neprinesie potrebný odpočinok, či  večer nemôžete zaspať a sa stále prehadzujete, môžete použiť na zlepšenie spania aromaterapiu.

Éterické oleje ako Levanduľa, Harmanček, Medovka, Neroli, Pačuli, Kadidlo, Santal sú výbornou voľbou na zvládnutie situácie. Zakúpiť si ich môžete v našom eshope tu.

Použiť môžete aromalampu, suchý kamenný difúzer, alebo elektrický ultrazvukový difúzer s časovačom. Odporúčam vám práve tento elektrický ultrazvukový difúzer, môžete si tam nastaviť 1-3-6 hodín na odparovanie a môžete pokojne spať, bez toho, aby ste museli dávať pozor na vyhorený kahanec pri použití aromalampy. My ho požívame často a sme s ním veľmi spokojní. Na videu máte možnosť pozrieť si ako sa s ním pracuje. Zakúpiť si ich môžete v našom eshope tu.